irodai környezet

Az iroda

Egy iroda kialakítása során számos szempontot szükséges figyelembe venni Nem elég egy szék és egy asztal, s nem alkalmas irodának a nyirkos, ablaktalan, használaton kívüli helyiség a folyosó egyik eldugott zugában, még átmeneti időszakra sem! Egyre több szervezet ismeri fel, Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
könyv

Kiadványok

Meghívó, névjegy, szórólap, magazin, plakát, katalógus, könyv… A kiadványok célja az – legyen szó katalógusról, magazinról vagy egy szimpla esküvői meghívóról –, hogy megfelelő hatást, benyomást gyakoroljon az azt kézbe vevő személyre. A kiadvány tervezése, szerkesztése egy kreatív feladat készítője Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
kreativitás, inspiráció, fókusz, innováció

Egy kis elmélkedés…

Plan! Do! Check! Act! 19 évesen kezdtem el dolgozni, s egyetlen év kivételével (meg persze a lányom születése utáni éveket leszámítva) mindig is adminisztratív területen tevékenykedtem. A kezdet kezdetén még írógépet használtam, készítettem indigóval több példányszámú dokumentumokat, töltöttem ki nyomdában Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
Előadást tartó ember

Prezentáció

A ’80-as évek „amcsi” filmjeiben látott „meetingekről” és prezentációkról gyerekként azt hittem, hogy az ilyen úri huncutság a munkahelyeken csak a tengerentúlon létezik. Kisiskolásként csodálattal néztem fel tanítóimra, akik óráról órára magabiztosan, felkészülten álltak a kíváncsi tekintetek kereszttüzében. Még az Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
ügyiratok

Ügyvitel – harmadik rész

Az ügyiratkezelés Ügyiratnak nevezzük a szervezet (vállalat, vállalkozás, államigazgatási és egyéb szervek) működése során keletkező valamennyi iratot: a belső használatra készített feljegyzést, az értekezletről készült jegyzőkönyvet, vagy a szervezet részére küldött megkeresést és az arra megfogalmazott válaszlevelet is. Az ügyiratkezelés Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
fogaskerekek a szervezetrendszerben

Ügyvitel – második rész

Ügyvitelszervezés Az ügyvitelszervezés során az alapvető szempont az, hogy az ügyvitel alkalmazkodjon a szervezet napi munkájához, és nem fordítva! Lássuk, milyen területeken lehet szükség ügyvitelszervezésre. Mivel az ügyvitel lényegében dokumentálja a szervezet (vállalkozás) valamennyi tevékenységét, így ajánlott egységes formai követelményeket Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
akták, iratok

Ügyvitel – első rész

Mit jelent az, hogy ügyvitel és mikor van rá szükség? Minden sikeresen működő szervezet esetében (akár egy kisvállalkozás esetében is) előbb-utóbb eljön az a pillanat, mikor nyilvánvalóvá válik, hogy a hatékony munkavégzéshez, a különböző ügyek gördülékeny intézéséhez, a gyors információáramláshoz Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Jegyzőkönyvvezetés

A jegyzőkönyv egy általánosan használt ügyirat, melyben valamilyen eseményt, információt rögzítenek írásban. Jegyzőkönyv készítésére szükség lehet gyűléseken, üléseken, tanácskozásokon, tárgyalásokon, az elhangzott kijelentések, határozatok, viták, események tárgyának és körülményeinek írásba foglalása érdekében. A jegyzőkönyv formái, készítése A jegyzőkönyv lehet helyszíni, Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta
adminisztrátor, titkárnő vagy asszisztens

Adminisztrátor, titkárnő vagy asszisztens?

A három munkakör hasonló, de nem ugyanaz – bár a különböző feladatkörök a szervezetrendszer méretétől függően összemosódhatnak. Az adminisztrátor lényegében adatrögzítéssel foglalkozik, valamint iktatási, irattározási, archiválási feladatokat végez. Munkájával általában egy teljes részleg (csoport, osztály) mindennapjait segíti. A titkárnő munkaköre Bővebben……

Szerző: Ági | Közzétéve: telt el a közzététel óta