Akkor megsúgom: az én szakmámban édeskevés az, ha valakinek nem kenyere a pletykálkodás!

Munkám során az adatvédelem és a diszkréció kiemelkedően fontos szerepet játszik: adott esetben olyan információk kezelését végzem, melyeknek védelme nemcsak etikai, hanem jogi kötelezettségem is.

A titoktartás számomra nemcsak a szerződés egy fejezete vagy egy szóban/írásban tett nyilatkozat!

Bár az említett dokumentumok megfelelő jogi keretet nyújtanak e téren, ám ténylegesen az adatvédelem csak akkor biztosított, ha az, akinek az adat a birtokába kerül, valóban megfelelő ismeretekkel és jártassággal rendelkezik azok kezelésében, megfelelő technikai eszközöket használ a munkavégzés során és tisztában van az adatvédelmi szabályozásokkal is.

Mint adminisztrációs munkatárs, nem csupán papíron aláírt elveket kínálok ügyfeleimnek, hanem aszerint is dolgozom, munkám során minden egyes adatkezelési helyzetben tudatosan alkalmazom azokat!

Tisztában vagyok azzal, hogy a titoktartás alapelvének megsértése nem pusztán a szakmai hitelességet áshatja alá, hanem komoly jogi következményekkel is járhat!

Lássuk, melyik az az öt terület, ahol az adminisztratív munkaerő biztonságosabbá teheti a napi munkavégzést mind a saját, mind az ügyfelek számára:


1️⃣ Digitális adatok biztonságos kezelése és tárolása.
Titkosított adattároló rendszerek használata, az adatok titkosítása és a hozzáférési jogok szigorú kezelése, az adatvédelmi protokollok rendszeres ellenőrzése, az adatvédelmi szabályozás betartása.

2️⃣ E-mail és kommunikációs csatornák védelme.
Biztonságos e-mail rendszer és egyéb kommunikációs csatornák használata.

3️⃣ Fizikai hozzáférés ellenőrzése.
Az adattároló eszközök és papír alapú dokumentumot biztonságos tárolása, a fizikai hozzáférés megfelelő korlátozása.

4️⃣ Rendszeres adatvédelmi és titoktartásra vonatkozó képzések.
Elengedhetetlen a folyamatos ismeretszerzés, az adatvédelemmel foglalkozó képzéseken történő részvétel, a jogszabályok, szabályozások és technikai fejlesztések figyelemmel kísérése annak érdekében, hogy elkerülhető legyen az adatszivárgás!

5️⃣ A hozzáférési jogok és dokumentumkezelés naprakészen tartása
A szakképzett adminisztratív munkaerő megfelelő ismeretekkel rendelkezik a dokumentumkezelés terén: nemcsak az aktuális ügyviteli folyamatok során ügyel az adatvédelmi szabályok betartására, hanem szakszerűen jár el a dokumentumok archiválása és törlése során is!


Ági

Szeretem a „papírmunkát”, munkám a hivatásom! Gyors- és gépíró szakiskolai végzettséggel, jogi asszisztens felsőfokú szakképesítéssel, minőségügyi munkatárs – belső minőségügyi auditor tanúsítvánnyal rendelkezem. Szakmai tapasztalatomat több, mint 20 év adminisztratív területen végzett munkával, az állami szektorban és a versenyszférában dolgozva, vezetők munkáját támogatva szereztem. Jelenleg is a közszférában dolgozom, főállásom mellett vagyok egyéni vállalkozó.

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatár helyőrzője

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Webírnok | Szakmámban a titoktartás alapelvének megsértése nem pusztán a hitelességet áshatja alá, hanem komoly jogi következményekkel is járhat!
www.webirnok.hu
Adatvédelmi áttekintés

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A cookie-k segítenek információt szolgáltatni olyan mutatókról, mint a látogatók száma, a visszafordulási arány, valamint arról, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak stb.