A digitális ügyintézés elvileg a gyorsaságot és kényelmet szolgálja, mégis sokszor kell szembenéznünk nehézségekkel, amikor egy ügyet próbálunk elintézni, méghozzá online. Bár az utóbbi években egyre több szolgáltatás vált elérhetővé digitálisan, az „egyszerű és gördülékeny” ügyintézés „az otthon kényelméből” még mindig nem (minden esetben) egyezik a valósággal…

Egy ügyfelem révén több olyan szervezettel állok kapcsolatban, melyekkel a hivatalos kapcsolattartási forma az elektronikus, azaz ügyfél- ill. hivatali kapun át történik.

Hát mit mondjak… Nem egyszerű!

Két óriási szerencsém van.

Az első, hogy az X generációhoz tartozom. 🚀

Rendelkezem e generáció minden szuperképességével!

  • Nem rettenek meg a kihívásoktól! Ha kell, igazi multitasking bajnok vagyok! Értem a technológiát és az abban rejlő lehetőségeket, de nem vagyok hajlandó a rabjává válni, így ha szükséges, magam keresem meg a hidat a régi és az új megoldások között.
  • Kritikusan gondolkodom. 🧐Nem dőlök be az első kínálkozó lehetőségnek, inkább kérdezek, mérlegelek és csak utána döntök. Maximálisan tudom értékelni a hagyományokat, de nem fogadom el azt a magyarázatot, hogy „így szoktuk”. Ha kell, újra felteszem a kérdést: miért? S ha nem győz meg a válasz, nem félek új utakat keresni!
  • Kitartó vagyok! Nem adom fel elsőre: újratervezem, dolgozom rajta és igyekszem a legjobbat kihozni a helyzetből.

A második, hogy 25 év szakmai tapasztalattal rendelkezem.

Ennek a negyed évszázados gyakorlatnak – na meg az állami szférában edződött szakértelemnek és idegrendszeremnek – köszönhetően megvan bennem minden, ami az ügyintézéshez szükséges, úgymint:

  • kommunikációs készségek,
  • szervezési és időgazdálkodási készségek,
  • problémamegoldás és rugalmasság,
  • szabályozási és jogi ismeretek,
  • adatkezelési és elemzési jártasság,
  • etikai ismeretek és felelősségteljes munkavégzés,
  • hálózatépítési képesség és szakmai kapcsolatok.

Szóval felgyűrtem az ingujjamat és beléptem a „digitális” ajtón, amire akár ki is írhatná valaki:

Üdvözöllek a papír és a bürokrácia világában! 📄💼

Ó, igen, a „papír” is nyugodtan maradhat a szlogenben!

Mert az egyik eljárásban végül a jó öreg postai út vezetett eredményre.

E-ügyintézés? 💾 Néha bizony nem más, mint nosztalgia és retró megoldások a modern világban!

Meglátásom szerint az egyik legnagyobb probléma a rendszerek bonyolultsága, ami ráadásul nem egyforma kvalitásokkal bír a küldő és a fogadó fél oldalán, tehát lényegében technikai akadályokból fakad. Ez a „digitális ajtó” mindkét oldalán megnehezíti a helyzetet. Természetesen tovább bonyolódik az egész az (elektronikus) eljárások szabályozottsága miatt is.

Minden egyes alkalommal, mikor használom a felületet, eszembe jut, hogy bizony nem mindenki rendelkezik megfelelő eszközökkel vagy akár stabil internetkapcsolattal, és sok idősebb vagy digitálisan kevésbé jártas ember számára nehézséget okozhat egy ügyfélkapus ügyintézés. Ha pedig probléma adódik, az ügyfélszolgálatok lényegében elérhetetlenek, vagy hosszú várakozási idővel kell számolni. Pedig hát a személyes ügyintézés során egy ügyintéző lényegében azonnali, személyre szabott segítséget nyújthatna, így online viszont az ember kénytelen egyedül megoldani a problémákat.

Az elmúlt hét utolsó munkanapján az ominózus szervezet egyik munkatársa adta fel végül a küzdelmet, és felhívott telefonon. Együtt próbáltunk dűlőre jutni egy kardinális kérdésben úgy, hogy „a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon”. Ez végül újabb 15 db űrlap kitöltésébe és elküldésébe került, ami mindkét oldalon plusz munkát jelent.

Na megyek és élvezem tovább a hétvégét, na meg offline gyűjtök némi erőt a következő hét digitális kihívásaihoz, mert bizony szükség lesz rá!


Ja! Még annyit szerettem volna mondani, hogy:

🌟 Hé, Te! Aki szintén elmúltál már 40!

Ne foglalkozz azzal, ki mit gondol!

Hidd el, a miénk nem egy elveszett generáció! Inkább olyan, mint egy jó svájci bicska – tapasztalatainknál fogva már mindenhez értünk egy kicsit, és végszükség esetére, a józan paraszti eszünkre hallgatva mindig akad egy trükk a tarsolyunkban. Kitartóak, alkalmazkodók és igazi összekötő kapocs vagyunk a múlt és a jövő között.

Szóval ha valaki tudja, hogyan kell boldogulni ebben a folyton változó világban, akkor azok mi vagyunk!


Ági

Szeretem a „papírmunkát”, munkám a hivatásom! Gyors- és gépíró szakiskolai végzettséggel, jogi asszisztens felsőfokú szakképesítéssel, minőségügyi munkatárs – belső minőségügyi auditor tanúsítvánnyal rendelkezem. Szakmai tapasztalatomat több, mint 20 év adminisztratív területen végzett munkával, az állami szektorban és a versenyszférában dolgozva, vezetők munkáját támogatva szereztem. Jelenleg is a közszférában dolgozom, főállásom mellett vagyok egyéni vállalkozó.

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatár helyőrzője

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A digitális ügyintézés elvileg a gyorsaságot és kényelmet szolgálja, mégis sokszor kell szembenéznünk nehézségekkel