Plan! Do! Check! Act!

19 évesen kezdtem el dolgozni, s egyetlen év kivételével (meg persze a lányom születése utáni éveket leszámítva) mindig is adminisztratív területen tevékenykedtem.

A kezdet kezdetén még írógépet használtam, készítettem indigóval több példányszámú dokumentumokat, töltöttem ki nyomdában készült űrlapokat, rögzítettem adatokat DOS-alapú számítógépes programokban, írtam ki floppyra és CD-re is. Az első számítógépemen Windows XP futott. Istenem, de régen volt! Rengeteg dolog változott azóta, mióta munkába álltam.

Számos változást megéltem már: szervezeti átalakulást, munkaköröm, feladatköröm, illetékességem, szolgálati helyem megváltozását. S persze voltak változások az életemben, melyeket én magam generáltam, például munkahelyváltással. Minden egyes évre a hátam mögött úgy tekintek, hogy több lettem általa: képességem, képzettségeim, tapasztalataim összessége készséggé, kompetenciává váltak.

Egyvalami nem változott az évek során: szeretem az adminisztrációt, a „papírmunkát”! Szeretem a rendet, a precizitást, a pontosságot, a minőséget, a kreativitást, a hatékonyságot szolgáló innovációt!

Alkalmazottként sosem zavart, ha egy hierarchikus szervezet alsó szintjeinek egyikén szolgáltam, amíg azt éreztem, hogy az értékteremtő folyamat részese vagyok, s a munkámat elismerik. Vállalkozóként pedig örömmel és lelkesen segítem mások értékteremtő folyamatát, hiszen munkámmal magam is értéket teremtek.

Idealista lennék? Sokáig azt hittem, hogy nézeteimmel „kilógok a sorból”, míg munkám során össze nem találkoztam a minőségfejlesztéssel, a folyamatok minőségügyi megközelítésével, a minőségmenedzsment alapelveivel. Ez az! A dolgoknak így kell(ene) működnie!

Mert minden siker alapfeltétele a minőség – a minőséget kell a középpontba helyezni! Szakterülettől, ágazattól függetlenül a termékek, a szolgáltatások hasznossága és jövedelmezősége csak azok minőségével együtt növekedhet!

A minőségügy folyamatosan fejlődik. Igazodik a mindenkori gazdasági, társadalmi, kulturális és politikai változásokhoz. Alapvető követelménye azonban állandó, mely nem más, mint a megbízhatóság – a munkát végző(k) véleményének, szokásainak, magatartásának, gondolkodásmódjának, cselekvésének, értékítéletének az összessége.

Persze a mai rohanó világban sokan legyintenek most rám: „Ugyan! Túl időigényes, lassú így, túl bonyolult… és felesleges!”

A minőségre való törekvés egy stratégiai döntés az ember életében. Akár kicsiben, akár nagyban gondolkodunk, akár alkalmazottként, akár szervezetként hozzuk meg ezt a döntést, hosszú távon szerintem ez a fajta hozzáállás az, amivel tartós sikert lehet elérni!

Nem, nem vagyok én sem tökéletes, olykor hibázom is! Ám mindig a minőségre törekszem, a hibátlanra, a tökéletesre.

Tervezd meg! Hajtsd végre! Ellenőrizd! Avatkozz be!

Ez mindig közelebb visz a kitűzött célok eléréséhez!