Figyelemfelkeltő és informatív ábrázolás, melynek célja az, hogy az információ minél érthetőbb, gyorsan befogadható legyen.

Mindegy, hogy termékről, szolgáltatásról, tevékenységről vagy kutatási eredményről van szó, lényegében bármiről készíthető infografika. Akár a marketing, akár az oktatás, az üzlet, a tudomány vagy a média területén alkalmazzuk, nagymértékben megkönnyíti és szórakoztatóvá teszi még az elvontabb, összetettebb tartalmakat is. Használhatjuk weboldalon, landing page-eken, blogposztokban, közösségi médiában, de jól mutatnak a nyomtatott anyagokban is.

A Designakademia.hu segítségével leporoltam végre a digitális grafika terén szerzett ismereteimet. Az utolsó lecke egy – sokak által vitatott és megosztó – infografikus CV (curriculum vitae = önéletrajz) elkészítése volt. Az oktatói instrukciók alapján megalkotott alábbi CV most csak félkomoly tartalommal bír, ám véleményem szerint az infografikus CV-ben is van potenciál, ha ÉSSZEL készíti az ember.

Ugyanis az infografikus CV-re is érvényesek azok a szabályok, amelyeket érdemes minden infografika készítése során figyelembe venni.

Csak akkor lesz sikeres az infografikád, ha eltalálod azt a hangnemet, azt a stílust, azokat a képi elemeket, amik kielégítik majd a közönség igényeit, ízlését.

Ne zsúfold tele számokkal, szövegekkel, hanem törekedj a kulcsszavakra, a lényegre. Persze kellenek a vizuális elemek, de ezekkel is érdemes csínján bánni.

Most nem a betűtípusra gondolok, bár az is nagyon fontos. Legyen az infografikád szellős, könnyen olvasható. Ügyelj a szöveges részek elrendezésére: olvasáskor balról jobbra és fentről lefelé haladva értelmezzük a szöveget.

Óriási a különbség a színharmónia, a kontraszt és a konfliktus között. Ami bántja a szemet, ami vibráló, azt kerülni kell. Nem a rikító színektől lesz az infografikád ütős.